EAKATE KODU - Pikk 13, Rakvere; Telefon - (+372) 50 21 747; E-post - info@eakatekodu.ee
ENGRUS
Teenusele saabumine
Teenusele saabumine

HOOLDEREFORM

Alates 1. juulist 2023 jõustus hooldereform.
See tähendab, et riik tuleb appi hooldekodu koha eest tasumisel.

Rohkem infot leiab Sotsiaalministeeriumi kodulehelt www.sm.ee

TOETUSE TAOTLEMISEKS:

Mida peab inimene ise või tema lähedased toetuse saamiseks tegema? 
Kõige aluseks on inimese seisundi hindamine - kas abi on paremini tagatud koduste teenustega või ööpäevaringselt hooldekodus elades.
Selle jaoks tuleb kõigepealt pöörduda rahvastikuregistri järgsesse kohalikku omavalitsusse, kes hindab abivajaduse. 

TEENUSELE SAAMISEKS:

* Uute klientide vastuvõtt toimub kokkuleppel juhataja või vastuvõtujuhiga.
* Eakate Kodusse ei võeta inimesi, kes põevad nakkushaigusi nakkavas faasis, on enesele või teistele ohtlikud või kel on raske dementsus.
* Vabade kohtade olemasolul pakub juhataja või hooldusjuht kohti, arvestades kliendi tervislikku seisundit, erivajadusi, vanust, sugu ja perekonnasuhteid.
* Vabade kohtade puudumisel võib soovi korral jätta oma kontaktid, et vaba koha tekkimisel saaksime ühendust võtta ja seda pakkuda.
* Kui klient soovib kaasa võtta suuremaid isiklikke esemeid nagu mööbel, siis tuleks see eelnevalt kokku leppida.

EAKATE KODUSSE ELAMA ASUMISEKS KAASA VÕTTA:

* Kehtiv isikut tõendav dokument ((ID-kaart või pass (teeme koopia)).
* Meditsiiniline dokumentatsioon:
* Kui klient tuleb haiglast, tuleb kaasa võtta haiguslugu (epikriis).
* Kui klient tuleb väljastpoolt haiglat, siis palume esitada perearstitõend, kus on märgitud, et ta ei põe nakkushaigusi ning on toodud välja igapäevaselt tarvitatavate ravimite loetelu ja nende manustamise sagedus.
* ESBL või MRSA diagnoosiga kliente teenusele võtta ei saa.
* Igapäevaselt tarvitatavad ravimid originaalpakendis (vähemalt nädala jagu).
* Tubased riided ning hooajale vastavad rõivad ja jalanõud väljas liikumiseks.
* Isiklikud hügieenitarbed: 
* kamm, suuhooldusvahendid (hambahari, hambapasta, proteesihooldusvahendid).
Meestel võimalusel habemeajamismasin või raseerimisvahendid. 
Soovi korral ratastool, tugiraam, kepp.
* Isiklikud abivahendid: prillid, kuuldeaparaat, veresuhkru mõõtmisvahendid, ortoos, kateetrid, stoomihooldusvahendid, sonditoit jms. 
* Soovi korral isiklikke esemeid, mis aitavad luua kodusemat keskkonda (näiteks fotoalbum, raamitud pilt, mõned raamatud, raadio).
* Raha, dokumendid, väärisesemed ning kallihinnalised isiklikud asjad palume jätta koju. 
* Eakate Kodusse saabumisel võtab juhataja või vastuvõtujuht vastu vajalikud dokumendid, mis säilitatakse kliendi toimikus.
* Kliendi või tema lähedasega sõlmitakse hooldusleping peale seda, kui elukohajärgne kohalik omavalitsus on hindamise läbi viinud ja korralduse või otsusega selle Eakate Kodule (teenuse pakkuja) teatavaks teinud. 

By AND